Programul se adresează unui număr de 60 de copii în risc de sărăcie sau excludere socială din zona marginalizată și va fi dezvoltat de către partenerul Scoala Gimnazială Seaca de Câmp.
Copiii sunt elevi din teritoriul GAL Calafat, cu vârsta între 6 și 14 ani. La nivelul comunitații marginalizate, Scoala Gimnazială Seaca de Câmp școlarizează copii în situații de risc, copii care provin din familii ce se află în risc de sărăcie, fără resurse materiale.
Ca masură de creștere a interesului pentru școală, a menținerii în sistemul școlar, reducerii riscului de părăsire timpurie/abandon școlar, în proiect va fi dezvoltat un program de activități educative structurat pe doua componente:
- servicii de consiliere educaționala furnizate de consilierul școlar care au drept scop sprijinirea procesului de adaptare şi integrare a elevilor în comunitatea şcolară şi locală, acesta va analiza problemele specifice mediului scolar: adaptare școlară, motivație școlară, deprinderi de studiu, absenteism, eșec și abandon scolar etc.; va observa si evalua performanța școlară, comportamentul și dezvoltarea elevului, utilizând metode si instrumente specifice consilierului școlar; va identifica problemele de natura familiala (abuz, neglijență, hărțuire) care pot afecta dezvoltarea si performanța școlară a elevului; va oferi intervenții cu caracter suportiv în situații de criza a elevilor care se confruntă cu dificultați specifice mediului scolar: dificultați de învațare, dificultați de adaptare școlară, absenteism etc.,
- participarea elevilor la programul școală după scoală unde elevilor li se va oferi oportunitatea depășirii stadiului de analfabetism funcțional, în sensul dobândirii și dezvoltării abilitaților de a vorbi corect, citi și înțelege un text, de a putea face conexiuni între o informație nouă și informații cu care au luat contact anterior, de a formula o opinie proprie si de a se exprima în scris și verbal in mod coerent o opinie asupra unui anumit subiect.